reklama

Tinker Tailor Soldier Spy

Film čerstvo nominovaný na 3 Oscarov (najlepší herec v hlavnej úlohe, najlepší adaptovaný scenár a najlepšia pôvodná hudba). Švédsky režisér Tomas Alfredson spolu s najlepšími britskými hercami súčasnosti zadaptovali román Johna le Carrea, bývalého pracovníka tajných služieb MI5 a MI6, aby natočili veľmi podarený špionážny triler.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Dej filmu sa odohráva v 70-tych rokoch, kedy vo svete zúrila studená vojna a teda špióni boli infiltrovaný takmer všade. Jednému z ruských špiónov sa podarilo dostať priamo do vedenia britskej tajnej služby MI6. Tej členom je vo filmovom svete aj samotný agent 007, toho však v tomto filme určite nehľadajte :). Film pojednáva hlavne o vrchných predstaviteľoch tejto organizácie, ktorý väčšinu vecí alebo problémov riešia naozaj veľmi premyslene.

Obrázok blogu

Dej sa začína vo chvíli, kedy veliteľ MI6 (John Hurt) posiela jedného zo svojich agentov Jima Prideauxa (Mark Strong) do Maďarska. Ten sa tu má stretnúť s generálom, ktorý má pre neho informáciu o ruskom agentovi, ktorý bol dosadený priamo do ústredia MI6. Celá akcia sa však nevydarí, a veliteľ sa radšej odoberie do dôchodku. Spolu s ním odchádza aj ďalší vrchný predstaviteľ MI6 George Smiley (Gary Oldman).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týmto však príbeh ani zďaleka nekončí, ba práve naopak. Agenta Smileyho neskôr požiadajú, aby „krysu“ vypátral zvonku, na vlastné riziko. V tom mu má pomáhať stále aktívny agent Peter Guillam (Benedict Cumberbatch – známy z televízneho spracovania Sherlocka Holmesa). Dej sa začne rozťahovať ako pavučina a pribudne do neho pár ďalších postáv, s ktorými sa postupne zoznámime. Medzi nimi napríklad ďalší z agentov Ricki Tarr (Tom Hardy), alebo ďalší ľudia z vedenia MI6: Bill Haydon (Colin Firth), Percy Alleline (Toby Jones). Každá z postav zohráva v príbehu svoju dôležitú úlohu a taktiež každá dostáva podľa mňa dostatočný priestor, aby bol bližšie zobrazení ich charakter. Naschvál som sa snažil vymenovať takmer všetky hlavné postavy, nakoľko práve hereckým obsadením môže film zaujať mnoho divákov. A nielen skvelé herecké obsadenie robí tento film zaujímavým, ale aj jeho naozaj profesionálne a detailné spracovanie. Ale aby som len nechválil práve detailné spracovanie je miestami slabinou filmu. Režisér sa so scenáristom rozhodli film spracovať tak, aby bol určený hlavne pre divákov, ktorí radi počas filmu a aj po ňom rozmýšľajú. Musím priznať, že sa dá miestami v deji ľahko stratiť, preto odporúčam mať celé 2 hodiny oči aj uši v pozore. Mňa osobne film naozaj vtiahol do deja a preto som ani neregistroval, ako tých niečo vyše 120 minút ubehlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Na záver len spomeniem, že Gary Oldman stvárnil úlohu Smileyho naozaj výborne a je pre mňa jedným z hlavných kandidátov na Oscara za hlavnú hereckú úlohu. (jeho okuliare vo filme sú naozaj super a hlavne výborne rozlišujú retrospektívne scény).

Ak máte náladu na inteligentný film určite môžem práve tento odporučiť.

Tinker Tailor Soldier Spy u nás v kinách pod názvom Jeden musí z kola von v kinách od 2.2.2012.

Jaroslav Bačík

Jaroslav Bačík

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Filmový fanúšik, ktorý chce vedieť a hlavne vidieť o/vo filmoch všetko. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu